21 Mei 2009

Sihat sebelum datang sakit

Semalam ( 19/5/2009) Aku bersama keluarga travel ke Kuantan, untuk ziarah biras ku yang diserang stroke.. Beliau seumur dengan ku...tetapi tuhan telah memberi dugaan yang agak berat kepadanya dan keluarga. Akibat serangan stroke itu, mengakibatkan beliaun lumpuh sebelah badan (kanan) dan pendarahan dalam otak disebelah kiri.
Memberi keinsafan kepada diri ku..betapa siapalah kita ini disini Allah swt. Walaupun pada awalnya kita sihat, tetapi jika Allah ingin mendatangkan penyakit kepada kita, dengan serta merta Dia akan menghantar penyakit kepada kita.....
Siapalah kita untuk melawan Allah...untuk melawan penyakit yang Dia turunkan kepada kita pun, kita tidak mampu kecuali dengan pertolongannya....
Kenapa kita masih bertangguh lagi untuk berbuat kebajikan dan beribadah kepada Allah...kenapa di kesempatan yang Allah berikan kepada kita ini, tidak kita rebut dan gunakan sebaik mungkin????
Allah Maha Pengasih dan Maha Penyayang.....Maha Pengampun. Kasihanilah dan ampunilah hambaMu ini....Amin.
Kepada biras ku, semuga Allah berikan kesabaran kepada keluarganya dan kesembuhan kepadanya...semuga dugaan ini sebagai penebus segala dosa-dosa yang lalu...Amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan