21 Januari 2011

Pengalaman Baru..

Assalamualaikum....
Selamat Tahun Baru...
Sempena tahun baru 2011 ini aku mengalami pengalaman baru...
Sebenarnya sudah lama aku mengkaji dengan membaca blog2 dan web yang berkaitan dengan pelaburan emas....dan sebenarnya sudah lama aku begitu teruja untuk melibatkan diri secara langsung dengan emas ni... Bukan tujuan untuk nak jadi kaya raya/ jutawan/ umpanya dengan menjadi saudagar eman....(kalau dah direzkikan, apa salahnya...yang penting halal)...tapi sekadar untuk menyimpan harta dalam bentuk emas...dan mengurangkan simpanan dalam bentuk kertas....
Walaupun pada mulanya agak ragu, tetapi dengan cekal dan nekad hati, sempena tahun 2011 yang bakal menjelang (30/12/2010), aku telah membuat tempahan pertama emas jongkong dan dinar melalui seorang dealer PublicGold.
Setelah memerhati pergerakan harga emas untuk beberapa hari, aku terus "lock" harga (RM321 untuk 20g gold bar)....rupa-rupanya, harga yang aku lock itu adalah pada masa emas pada harga tertinggi.........nasibla.... tak pe...pengalaman...


Maaf la...gambar2 ni bkn utk menunjuk2.....sekadar untuk merangsang minat kawan2....